«АТБ» – під міжнародним контролем!

Магазини «АТБ» переходять на новий рівень міжнародних стандартів контролю якості товарів

Сьогодні в нашій країні складно відшукати людину, яка б не знала, що таке «АТБ». З'явившись більше ніж 20 років тому, ця мережа магазинів із доступними цінами швидко завоювала визнання покупців. Тоді її творці були  першими, хто не став повністю копіювати досвід іноземців. Вони придумали та втілили в життя унікальний торговельний формат – український дискаунтер з європейським підходом до контролю якості продукції й обслуговування покупців. Власники прагнуть того, щоб компанія протягом своєї історії утримувала пальму першості у всьому. Сьогодні це найширша мережа, найбільший платник податків, один із найкращих роботодавців. Не дивно, що щодня близько 3 мільйонів українців роблять покупки в «АТБ».

Але є сфера, в якій лідерство цієї мережі не так помітно пересічному споживачеві. Йдеться про контроль якості товарів. Тут «АТБ» не лише безумовний орієнтир, але й своєрідний локомотив усієї галузі торгівлі. Сучасні покупці розуміють, що саме безпека продуктів повинна бути найважливішим чинником для будь-якого продавця. І в цьому «АТБ», звичайно, досяг найбільшого успіху.

«Щомісяця лабораторних випробувань зазнають більше ніж 1000 зразків продукції різних товарних груп. Ми беремо їх прямо з полиць наших магазинів. Продукти перевіряють за фізико-хімічними і мікробіологічними показниками, а також показниками безпеки», – зазначає Рита Печериця, начальник відділу контролю якості продукції ТОВ «АТБ-маркет».

Підраховано, що тільки одна лабораторія, яка співпрацює з мережею, щомісяця тестує більш як 350 зразків продукції, що продається в «АТБ». Усі вони проходять повний комплекс досліджень, нормованих для кожної групи товарів, а це – понад дві тисячі показників на місяць. «Довіри наших покупців ми добивалися роками бездоганної роботи. Ми не можемо дозволити собі, щоб людський фактор чи несумлінність виробників хоч якось позначилися на якості та безпеці продукції, яку ми пропонуємо нашим клієнтам», – підкреслює Наталія Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет».

На рівні експертного співтовариства технології та заходи контролю, які впроваджені в даній мережі, давно визнані кращими в галузі. Це планові й позапланові перевірки, виїзди на виробничі підприємства, оперативна реакція на будь-які вимоги й побажання покупців. «Для планових перевірок усі товари поділено на внутрішні категорії. Перша група – швидкопсувні продукти й дитяче харчування. Їх ми перевіряємо щомісяця. Всі інші продукти проходять контроль один раз на квартал, а промислові товари – раз на півроку. Але якщо на якийсь конкретний товар надходить більше двох скарг від споживачів (по всій мережі, а це станом на кінець літа 883 магазини у 225 населених пунктах України), то щодо нього починається ціла серія позапланових досліджень», – акцентує увагу Рита Печериця.

Втім, і таких міцних позицій компанії «АТБ», зважаючи на все, уже недостатньо. Тепер керівництво мережі прагне вивести процес контролю якості на ще більш високий рівень. Справа в тому, що з початку липня 2017 року магазини мережі проходять аудит і сертифікацію австрійською кампанією «Quality Austria» на відповідність вимогам  міжнародного стандарту ISO 22000:2005. Тут, імовірно, слід зробити невелике уточнення, щоб пояснити значення даного процесу. Справа в тому, що в основі стандарту ISO 22000:2005 лежать принципи НАССР (англ. Hazard Analysis and Critical Control Points – «Аналіз ризиків і критичні точки контролю»). Йдеться про концепцію, що передбачає систематичну ідентифікацію, оцінку й керування чинниками, що суттєво впливають на безпеку продукції. Інакше кажучи, НАССР – сукупність організаційної структури, документів, виробничих процесів і ресурсів. Це система, яку використовують провідні світові бренди, що займаються  виробництвом та реалізацією продукції як у Європі, так і за її межами.

Для проходження аудиту і сертифікації мережі задіяні сотні співробітників і багатомільйонні інвестиції, що здійснювалися протягом довгих років щодо систем контролю якості. Звичайно, пересічний покупець навряд чи зможе довідатися про це, не прочитавши відповідну новину в пресі чи не подивившись  телевізійний сюжет. Але насправді він цілком упевнений у якості продукції, коли без усяких побоювань бере з полиці магазину «АТБ» дитячий сирок для маляти, сік для коханої, солодощі для батьків і багато чого іншого. Він довіряє своєму магазину, а це кращий доказ відмінної роботи мережі.

Наталія Грицук

Автор
( 0 оценок )
Актуальность
( 0 оценок )
Изложение
( 0 оценок )