• Головна
  • Мотиваційний лист для вступу до вишу: кому потрібен і як складати
10:51, 26 червня 2022 р.
Надійне джерело

Мотиваційний лист для вступу до вишу: кому потрібен і як складати

Мотиваційний лист для вступу до вишу: кому потрібен і як складати
 Роз’яснення щодо мотиваційних листів під час вступної кампанії 2022 року надали у Офісі Омбудсмана.
?Цьогоріч, вступникам мають не лише здавати Національний мультипредметний тест (НМТ) з трьох предметів, але і підтвердити навчальним закладам мотивацію для вступу у виш.
‼️Важливо: мотиваційний лист знадобиться лише в тому випадку, якщо про нього оголосив в умовах вступу сам університет.
⁉️Що таке мотиваційний лист (МЛ)?
?Мотиваційний лист — це діловий документ, який пише та подає під час вступу абітурієнт. Перше враження приймальна комісія складає саме за цим документом. У МЛ автор чи авторка виявляють свої зацікавлення у конкретній професії та конкретному навчальному закладі вищої освіти, де можна її здобути. Для університету важливо дізнатися реальну мотивацію абітурієнтів та визначити рівень їх готовності до здобування вищої освіти та розуміння обраного напряму.
⁉️Кому зі вступників потрібно писати мотиваційний лист у 2022 році?
?На творчі спеціальності цього року мультипредметний тест не потрібен. Якщо ж успіхи у творчому конкурсі в абітурієнтів однакові, зважатимуть на мотиваційні листи.
?Під час вступу на бюджет мотиваційний лист не впливає на конкурсний бал. Він знадобиться лише тоді, якщо загальний бал за мультипредметний тест у кількох вступників буде однаковий.
У всіх інших випадках під час вступу на бюджет мотиваційний лист ні на що не впливатиме.
?Найбільше МЛ важитиме, якщо абітурієнт вступає на контракт: зараховуватимуть за одним лише мотиваційним листом. Утім, лише на спеціальності, які не мають найбільшого попиту. Спеціальності для вступу на контракт, на які потрібен мотиваційний лист, за посиланням: https://vstup.edbo.gov.ua/
⁉️Коли подавати мотиваційний лист?
?Одночасно з поданням документів.
⁉️Які вимоги до оформлення?
?Обсяг 1,5-3 сторінки, документ Word, класичний для ділового стилю 14 кегль Times New Roman з 1,5 інтервалом.
Текст варто розбити на абзаци.
?Вимоги конкретного університету шукайте на відповідному сайті: за місяць до подання цих документів має бути оприлюднена вся інформація.
?Завіряти чи ставити печатки у школі не треба.
?Невеликий обсяг вимагає лаконічності: пишіть про найважливіше, щоб показати вашу зацікавленість та проведену підготовчу роботу.
⁉️Мотиваційний лист треба писати один чи для кожного університету?
?Якщо на бюджет подаєте заяви до 5 університетів (це максимум), стільки ж має бути листів. На контракт — до 20. ?Якщо лист писати без конкретики, він не зможе досягти мети. Якщо ж МЛ конкретизований, іншому вишу він не згодиться.
⁉️Які критерії оцінювання
?Їх кожен університет розробляє окремо та повідомляє на сайті напередодні вступної кампанії.
⁉️Що потрібно зробити ще до написання?
?проаналізувати досягнення та особисті якості;
?зібрати максимум інформації про університет та обрану спеціальність;
‼️Важливі складові при написанні мотиваційного листа:
?Особиста зацікавленість абітурієнта в навчальному закладі - ви маєте мотивувати своє бажання навчатись саме у цьому ЗВО.
?Ваші очікування від ЗВО - треба показати, що ви маєте такі очікування від університету, які заклад може забезпечити. Адже і у вас є очікування, бачення кінцевого результату навчання.
?Досягнення, сильні сторони - тут варто додати задокументовані свідчення ваших успіхів, матеріали й нагороди. Ви навіть можете розмістити в мотиваційному листі QR-код, за яким приймальна комісія зможе переглянути ваші здобутки.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#осві
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...