• Головна
  • Їзда на старій гумі: чим небезпечні зношені шини? Причини та норми зносу шин ➦ детально в статті
Новини компаній
15:00, 17 серпня 2022 р.

Їзда на старій гумі: чим небезпечні зношені шини? Причини та норми зносу шин ➦ детально в статті

Новини компаній

Чим небезпечні зношені шини?

Однією з найважливіших умов безпечної їзди на автотранспортних засобах є вибір якісних шин. Високу оцінку отримав цей вид продукції відомого у всьому світі бренду Nokian. В Україні купити шини Goodyear UltraGrip 9+ можна в спеціалізованому інтернет-магазині «Шини&Диски».

Але навіть найякісніші покришки можуть нести в собі загрозу для безпечної їзди у разі зносу їх протекторного малюнка. «Лиса» гума не забезпечує необхідне зчеплення колеса з дорогою із-за втрати своїх експлуатаційних властивостей. Існують конкретні норми допустимого рівня втрати малюнка протектора своєї глибини. Якщо не поміняти гуму вчасно, можна принести біду не лише собі, а й іншим учасникам дорожнього руху.

Їзда на старій гумі: чим небезпечні зношені шини? Причини та норми зносу шин ➦ детально в статті , фото-1

Міра зношеності шин

Чинне законодавство визначає граничний рівень зносу покришок наступними показниками:

  • 1,6 мм залишкової глибини малюнка протектора для літньої гуми;
  • 4 мм – для зимових коліс.

Але, на думку експертів, чекати, поки буде досягнуте мінімальне значення, не варто. Міняти покришки слід раніше, щоб забезпечити собі максимальний рівень безпеки. Якщо гума досить зношена, виникають наступні ризики:

  • легкість проколу шини;
  • зниження стійкості ТЗ на трасі, особливо взимку;
  • збільшення гальмівного шляху.

Все це – потенційні загрози можливості попадання в непередбачені ситуації з ризиком не лише для здоров'я, а і життя водія.

Причини зносу шин

Існує багато різних видів зносу покришок, кожен з яких викликається різними причинами:

  • центральний або двосторонній з-за перекачаних або недокачаних коліс;
  • локальний у вигляді плями, що з'явилася в результаті екстреного гальмування при заблокованому колесі або тривалому стоянні ТЗ;
  • у багатьох місцях по усьому колу внаслідок неправильного балансування коліс;
  • гребінчастий або у вигляді щербин через деформацію шин з малюнком протектора блокового типу під час руху і так далі.

У будь-якому разі виправити положення можна шляхом усунення причин, прискорюючих знос.

Небезпека їзди на зношених шинах

Безтурботне відношення багатьох водіїв до стану коліс є однією з дуже поширених причин ДТП. Із-за витертого протектора збільшується гальмівний шлях, значно знижується керованість транспортним засобом. В окремих випадках навіть втрачається контроль над автомобілем, оскільки він перестає реагувати на команди керма.

Унаслідок нездатності виснаженої дренажної системи швидко прибирати вологу з контактної плями на шині може виникнути аквапланування. Наявність водяного шару призводить до погіршення або повної втрати зчеплення колеса з поверхнею дороги.

Поведінка в різних дорожніх умовах

Зношеність гуми міняє її первинні характеристики, що добре відчувається на нерівних поверхнях, мокрій і навіть сухій трасі. Недостатній рівень зчеплення на нерівній дорозі призводить до того, що автомобіль не здатний здолати вибоїни. Збільшується гальмівний шлях і погіршується керованість авто на мокрій дорозі. Якщо різко повернути або загальмувати при швидкій їзді навіть на сухій трасі, автомобіль може розгорнути через погане зчеплення коліс з поверхнею дорожнього полотна.

Сезонні особливості зносу шин

Літня і зимова гума має низку відмінностей, включаючи особливий склад гуми та малюнок протектора. Шини для зими еластичніші й м'якші. Ця їх особливість дозволяє зберігати властиві їм властивості при низьких температурах.

У жорсткішій літній гумі важлива роль відводиться глибині канавок, оскільки вони є частиною дренажної системи, що виводить вологу. Якщо використати літні шини в зимовий період, вони швидко зношуються, втрачають свої якості, оскільки на морозі вони застигають.

Норми зносу шин для легкових і вантажних автомобілів

Мінімальна допустима глибина малюнка протектора в міліметрах для різних видів ТЗ представлена в наступній таблиці:

  • мопеди та мотоцикли – 0,8;
  • вантажівки й причепи вагою, що перевищує 3,5 тонни – 1;
  • вантажні й легкові автомобілі, причепи до 3,5 тонни – 1,6.

Для автобусів з кількістю пасажирських місць 8 + мінімальний показник складає 2 міліметри.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...