• Головна
  • Пригоди, гра і література: "Пригодник" Яскра на Книжковій Країні – 2025
Новини компаній
17:00, 19 травня

Пригоди, гра і література: "Пригодник" Яскра на Книжковій Країні – 2025

Новини компаній

На цьогорічному фестивалі «Книжкова країна» однією з найоригінальніших стала презентація дебютного роману українського письменника Яскра — «Пригодник. Таємниці Брамура». Книга, що поєднує елементи настільної рольової гри та фентезійного наративу, зацікавила як геймерів, так і шанувальників сучасної української прози.

Презентація відбулася у квітні в межах основної програми фестивалю, де автор у живому діалозі з аудиторією розповів про походження сюжету, структуру книжки та власний досвід гри в рольові системи. За словами Яскра, ідея роману виникла на перетині захоплення фентезі, комп’ютерними іграми та оповідацькими практиками:

«Це історія частково про тих людей, які за столом, і вони уособлюють з собою чотирьох персонажів, про яких основна історія, в яку вони грають».

Яскр

Яскр

Фентезі, натхнене іграми

Сюжет «Пригодника» розгортається у вигаданому світі уламків Бракта — фентезі-реальності з магічним кристалом у небі, каналізаційними лабіринтами, гільдіями й монстрами. Але водночас читач стає свідком «гри» — діалогів між гравцями, суперечок щодо правил та кидків кубика. І все це — всередині художнього тексту.

«Це вічна боротьба між тим, що гравці якось спілкуються по життю… і втілюють своїх персонажів», — зауважив Яскр.

Особливість роману — подвійна перспектива. У кожного героя є свій гравець, але самі гравці в книжці безіменні. Це, за словами автора, дозволяє читачам «уявити себе на їхньому місці». Також зберігається механіка рольових ігор: класи, характеристики, кидки кубиків, карти та реквізит.

«Кожен гравець керує діями одного персонажа, якого створює заздалегідь перед початком гри».

Образи та ілюстрації

Візуальну частину роману створили одразу троє українських художників: Gurge Feodor, Шаменков Сергій та Ангела Бетельгейзе. За словами Яскра, персонажі мають глибоке візуальне втілення, яке не копіює західні шаблони:

«Хотілося відійти від стандартних назв… Це, наприклад, гуг — герой, що витесаний із каменю».

Книга має повнокольорове оформлення, включно з картою підземелля, мапами й низкою портретів персонажів — від гномів до магів. Усі вони створені з гумором, із алюзіями на класику жанру (Монті Пайтон, Baldur’s Gate, D&D).

Без драконів, зате з історією зростання

Роман має завершений сюжет, але водночас є першою частиною запланованої серії. Головним героєм виступає юнак Ланко — недосвідчений пригодник, який уперше вступає у гру:

«Це історія Ланка Соняшенка, який захоплено слухав оповідки про досвідчених шукачів пригод, а потім і сам вирішив перетворитися на одного з них».

Важливий акцент зроблено на темі зростання — як персонажа, так і гравця. Саме дівчина, яка керує Ланком у грі, є новачком і тільки опановує рольову систему:

«Перед ними стоїть найскладніша задача особистого зростання, бо ця дівчина тільки вчиться грати в цю гру».

Ідея продовження — інтерактивна книжка-гра

У планах автора — створити другий том у форматі книги-гри, де читач сам обиратиме хід розвитку сюжету, переходячи на різні сторінки залежно від своїх рішень:

«Можливо, другу частину я і спробую зробити так… коли є можливість інтерактивності: "перейдіть на 318" або "кидайте кубик"».

Де купити роман «Пригодник. Таємниці Брамура»

Книга доступна для замовлення в інтернет-книгарні РВВ, де зібрано повну інформацію про видання, авторів, художників та вартість. Придбати її можна за посиланням: rvv-kniga.com/product/prygodnyk-tayemnyczi-bramura-yaskr

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...