09:18, 19 вересня 2012 р.
Про результати другого опитування мешканців Кременчука в рамках проекту «Чесний вибір»
18 вересня 2012 р. було проведено другу прес-конференцію в рамках реалізації інформаційної кампанії проекту «Чесний вибір». Проект реалізує Кременчуцька міська організація Народно-демократичної ліги молоді (далі КМО НДЛМ) з вересня 2012 року за фінансової підтримки Міжнародного фонду підтримки демократії і прозорих виборів. Партнерами у виконанні проекту є ТОВ «СоцІнтел» Інститут впровадження соціальних проектів.
Під час прес-конференції голова КМО НДЛМ Роман Каць продемонстрував інструменти дослідження: анкети, вибірку, яскраво оранжеву накидку, інструкції, якими користуються інтерв’юери, та повідомив, що проект «Чесний вибір» не підтримує жодного з кандидатів та жодної політичної партії і реалізується виключно за кошти гранту міжнародної донорської організації.
Р.Каць також повідомив, що другі дослідження в рамках проекту «Чесний вибір» були проведені 15 вересня 2012 р. Їх замовником виступила КМО НДЛМ, а виконавцем – ТОВ «СоцІнтел», про що укладено відповідну угоду. Аналіз опитування проводився фахівцями «СоцІнтел».
Опитування проводилося на території Автозаводського та Крюківського районів міста Кременчука, які входять до складу виборчого округу № 146. Об’єм вибірки загалом по виборчому округу – 1600 осіб (близько 1% виборців). В кожному районі опитано по 800 осіб. Спосіб формування соціологічної вибірки – пропорційна випадкова вибірка, метод опитування – анкетування.
Аналіз оброблених анкет та статистична обробка відповідей респондентів проводилася у розрізі мікрорайонів міста (всього було виокремлено 20 точок заміру – з них 10 в Автозаводському районі та 10 в Крюківському; по 80 респондентів у кожній точці згідно демографічного складу населення). Похибка статистичних даних дослідження не перевищує 2,3%.
Попередній аналіз отриманих результатів свідчить про те, що обидва лідери виборчих перегонів, О.Надоша та Ю.Шаповалов, нарощують кількість своїх прихильників. Але якщо у О.Надоші цей процес знаходиться в межах статистичної похибки, то Ю.Шаповалов явно скоротив розрив між собою та своїм головним конкурентом. Якщо порівнювати дані результати із результатами попередніх опитувань, можна зробити висновок, що відбувається це за рахунок кандидатів «третього ешелону». Цей процес, з огляду на теперішню фазу виборчої кампанії, виглядає досить закономірно.
Обидва кандидати-лідери проводять досить активну агітаційну кампанію із залученням різноманітних засобів та носіїв (вулична реклама, преса, телебачення тощо). Обидва декларують про те, що підтримують міського голову. Обидва заявляють, що розраховують на підтримку міського голови. Враховуючи те, що інші кандидати не ведуть настільки активної виборчої кампанії, симпатії виборців вже розділили всіх кандидатів на кілька ешелонів. На цей час маємо двох лідерів, Надошу та Шаповалова. Вони дуже близько один від одного. Різниця між ними трохи перевищує похибку і становить 3,2%.
До «другого ешелону» виборці віднесли В.Тарана, Д.Богодиста та Г.Остапця. Ці кандидати із огляду на відповіді опитаних респондентів та коментарі експертного середовища, мають рейтинг виключно через сприйняття виборцями певних партійних маркерів. Вони не ведуть якоїсь яскравої власної виборчої кампанії, а лише намагаються через прив’язку до партії, отримати голоси її симпатиків. Шансів на значне підвищення власного рейтингу, а тим більше на перемогу вони не мають, адже вибрана стратегія не дозволяє їм вийти за межі партійно-політичного формату. Дане дослідження показало, що кандидат В.Терен, який міцно займає третє місце у загальному заліку та перше у «другому ешелоні», за останній тиждень своїх позицій практично не змінив. Спостерігається певне падіння рейтингу кандидата Д.Богодиста й підвищення рейтингу його найближчого переслідувача – Г.Остпаця. Але оскільки ці цифри знаходяться в межах статистичної похибки, то можна говорити лише про можливі тенденції. Тим більше, що партія УДАР, яка є суб’єктом висування Д.Богодиста, навпаки продовжує нарощувати свої показники.
Всіх інших кандидатів виборці віднесли до «третього ешелону». Причини та передумови цього настільки очевидні та знаходяться на самій поверхні сприйняття, що описувати для широкого загалу та засобів масової інформації проведений детальний аналіз немає потреби.
Крім того, цифри наводять на міркування про те, що значна кількість виборців під час попередніх опитувань взагалі не орієнтувалася у ситуації. Нажаль або на щастя це продовжується. За відгуками інтерв’юерів значна кількість виборців і досі не включена у передвиборчий процес. Величезна кількість виборців не володіє інформацією про кандидатів, а ще є певна кількість таких, що взагалі нічого не чули про виборчу кампанію та про наближення дня виборів.
Звертає на себе увагу й певна тенденція повільного нарощування кількості голосів прихильників лідера партійних списків – Партії регіонів, на тлі практичної зупинки цього процесу у її головного суперника – ВО «Батьківщина». Дехто, може досить критично оцінити цю тенденцію, апелюючи до того, що мовляв бути такого не може. Доводячи свою позицію тим, що вони постійно чують лише критику на адресу цієї партії. Але експертне середовище досить переконливо пояснює причини та передумови цього феномену. У будь-які часи, у будь-якій державі завжди існувала і завжди існуватиме певна кількість виборців, які свідомо і послідовно підтримують діючу владу. За соціально-психологічним складом ці люди менше здатні до будь-яких публічних проявів своєї позиції, На відміну від них прихильники опозиції, навпаки, вирізняються здатністю до певних публічних проявів. Це і пояснює тезу про те, що лунає багато критики.
Якщо вести мову про досить значний рейтинг Партії регіонів у нашому місті у порівнянні із іншими містами Полтавської області, цьому факту також існує досить логічне пояснення, яке знаходять експерти. На цей процес досить активно можуть впливати ознаки підтримки Партії регіонів збоку керівництва міста. Значна кількість виборців, які виявили бажання голосувати за Партію регіонів, пояснювали це зовсім не симпатією до її лідерів чи передвиборчих програм. Дана партія сприймається певною кількістю виборців, як владна вертикаль взагалі. Тобто, той відносний позитив, який виборці відчувають у діяльності місцевої влади, майже автоматично переноситься ними у вигляді вдячності всій вертикалі влади, а значить і провладній партії.
Партія «Україна – Вперед!» балансує на межі прохідного бар’єру, а кількість виборців, які можуть віддати голоси за аутсайдерів виборів, явно скорочується.
В той же час зменшується і число осіб, які не визначилися зі своїм вибором. Водночас зростає кількість респондентів, які вирішують не йти на вибори, що може казати про значну дезорієнтацію рядового виборця на цьому етапі виборчого процесу.
Інтерв’юери, що проводили опитування громадян, повідомляють, що значна частина виборців голосуватимуть «проти всіх», тобто вони не знають, що у бюлетені такого пункту не буде. Мешканці с. Молодіжне, які працюють і часто перебувають у нагірній і центральній частині Кременчука, знаходяться під інформаційним впливом суб’єктів виборчого процесу із В/О №146, і їм маловідомо, що вони будуть голосувати за інших кандидатів.
У завершенні прес-конференції прозвучав заклик до мешканців Кременчука відповідати на питання інтерв’юерів у яскраво оранжевих накидках з надписом «СоцІнтел соціологічні дослідження», що опитують виборців у громадських місцях по суботах.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
09:00
Вчора
22:23
7 грудня
20:19
7 грудня
Оголошення
09:04, 27 листопада
4
23:26, 5 грудня
15:22, 2 грудня
live comments feed...