• Головна
  • Які вимоги закон ставить до продуктів, - Держспоживслужба розповідає, як не купити кота в мішку
11:49, 27 грудня 2019 р.
Надійне джерело

Які вимоги закон ставить до продуктів, - Держспоживслужба розповідає, як не купити кота в мішку

Які вимоги закон ставить до продуктів, - Держспоживслужба розповідає, як не купити кота в мішку

Скоро вже Новий рік, згодом важливе християнське свято - Різдво Христове.

Кременчужани накривають стіл для родини та гостей.

А в магазинах купа товарів. Як не купити кота в мішку?

Відповідь мають спеціалісти Держпродспоживслужби. Українці захищені законом.

У магазині не поспішайте, уважно читайте маркування, адже основний принцип Закону України 2639-VIII «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» – не вводити в оману споживача!

Інформація про харчовий продукт може бути донесена через маркування, супровідні документи, рекламу. Головне, вона має бути правдивою.

 «Маркування — це слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, які супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього».

Тож ,обов’язкова інформація про харчовий продукт має бути:

  1. Державною мовою. Переклад іншою мовою за бажанням оператора ринку.
  2. Надписи точні, чіткі, зрозумілі, розбірливі, розміщені на видному місці (на упаковці, етикетці). Не повинні приховуватися іншою текстовою або графічною інформацією.
  3. Назва харчового продукту. Назвою харчового продукту є офіційна назва (назва встановлена нормативно-правовим актом або національним стандартом). Якщо такої нема — то звична назва (та, яка зрозумілою споживачу без додаткових роз’яснень). Якщо і звичної назви нема — застосовується описова назва харчового продукту.
  4. Фізичний стан харчового продукту. Інформація про фізичний стан (продукт сублімованої сушки, швидкозаморожений, концентрований, копчений, порошкоподібний, рідкий тощо) має супроводжувати назву харчового продукту Наприклад: Ковбаса сирокопчена.
  5. Перелік/кількість інгредієнтів. Включає всі інгредієнти харчового продукту, які вказуються в порядку зменшення їхньої масової частки. У деяких випадках — у відсотках. Певні інгредієнти позначаються назвою категорії, до якої вони належать, одразу після якої зазначається їхня назва або індекс відповідно до європейської цифрової системи (так звані «ешки»).
  6. Наявність алергенів. Виділяються окремим кольором, шрифтом, стилем.
  7. Позначка «з ГМО», якщо частка ГМО перевищує 0,9%. «Без ГМО», за підтвердження відсутності ГМО.
  8. Термін придатності. Вводяться терміни придатності: «Вжити до…», «Краще спожити до…», «Краще спожити до кінця…».
  9. Умови зберігання/використання. Для харчових продуктів, які потребують спеціальних умов зберігання та/або умов використання; після відкриття упаковки.
  10. Відповідальний за інформацію про харчовий продукт. Назва оператора ринку харчових продуктів.
  11. Країна походження/місце походження, зазначається: Якщо відсутність такої інформації може ввести споживача в оману; для окремих типів м’яса; якщо країна/місце походження харчового продукту не збігаються з країною/місцем походження основного інгредієнта.
  12. Інструкція з використання. Якщо її відсутність може ускладнити використання продукту.
  13. Фактичний вміст спирту етилового (для напоїв із вмістом понад 1,2%). Інформація про назву, кількість харчового продукту та наявність спирту у дозуванні понад 1,2% має розміщуватися в одному полі видимості.
  14. Поживна цінність. Включає інформацію про енергетичну цінність, вміст жирів, насичених жирів, вуглеводів, цукрів, білків та солі.
  15. Чи піддавався харчовий продукт заморожуванню/розморожуванню. Якщо піддавався заморожуванню — зазначається дата.

Законодавець передбачив і відповідальність за надання оператором ринку неточної, недостовірної інформації про продукт, зокрема це порушення тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі 15 мінімальних заробітних плат, а на фізичних осіб-підприємців — у розмірі 10 мінімальних зарплат.

За введення споживачів в оману щодо речовин і харчових продуктів, що викликають алергічні реакції або непереносимість штраф становить 30 мінімальних заробітних плат для юридичних осіб і 20 — для фізичних осіб-підприємців.

Тож упаковка товару із зазначенням маркування та термінів реалізації – це практично паспорт товару, вона повинна бути ціла, без вм’ятин і тріщин. Навіть трохи надірвана коробка може призвести до псування продукту.

Перевіряйте термін придатності навіть у тих продуктах харчування, які можна дуже довго зберігати (наприклад, крупи).

Пам’ятайте: чим коротше термін зберігання продукту, тим він корисніший і містить менше консервантів.

Важливо пам’ятати – термін придатності може бути тільки один, і встановлює його не магазин, а виробник продуктів.

Магазин зобов’язаний дотримуватися термінів реалізації та умови правильного зберігання.

Якщо термін придатності відповідний, а товар зіпсований – значить, або переклеєні дати реалізації, або товар неправильно зберігався, і він небезпечний у вжитку. Якщо є можливість – порівняйте декілька упаковок одного і того ж товару, але різних дат виробництва: шрифти і їх колір повинні співпадати, якщо вони різні – значить, одна з дат проставлена не виробником, такий товар краще не купувати.

Нагадуємо, що відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів», під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб вони мають право на:

-належну якість продукції та обслуговування;

-безпеку продукції; необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

-відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції) тощо.

Харчові продукти, як вітчизняного, так і іноземного виробництва, що реалізуються на території України, повинні бути безпечними для життя і здоров’я людей, відповідати вимогам українського законодавства з безпеки та окремим показникам якості харчових продуктів.

І головне, зберігайте чеки щоб без проблем довести факт покупки, а за необхідності, якщо у Вас виникли сумніви щодо якості харчового продукту, чи неправильного маркування, звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області для вжиття невідкладних заходів за адресою:

вул. Воскресенський узвіз,7, м. Полтава, 36020, тел. (0532) 60-66-47, e-mail: [email protected], тел. Управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини: (0532) 56-99-63., тел. Управління захисту споживачів – (0532)54-57-59.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#держспоживслужба #продукти #харчі
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...