Кожні 5 років? Як мають обстежувати аварійний Крюківський міст - законодавство

Кожні 5 років? Як мають обстежувати аварійний Крюківський міст - законодавство,  Близнюк Анна

Скільки років Крюківському мосту - ключове питання, адже від віку залежить й періодичність обстеження конструкцій.

Крюківський міст було здано в експлуатацію в 1872 році, але в часи Другої Світової війни його підірвали. Відновили міст у 1949 році на тих же констукціях. З відкритих джерел відомо, що його ремонтували у 1988 та 2007 роках.

Втім, можна вважати, що останній капремонт проводився у 1988 році, адже після 2007-го асфальтне покриття довго не витримало.

Чимало перепетій та політичних скандалів повязано із цією статегічною спорудою. На сесію міської ради в 2018 році викликали представників балансоутримувачів й ті зпевняли, що все добре.

У липні 2019 року петиції писали до Президента, який прилітав до Кременчука гелікоптером у березні 2020 року. Ну не хоче він їздити вашими мостами й дорогами.

АТ "Українська залізниця" на запит кременчужан щодо технічного стану Крюківського мосту повідомляла, що комісія на чолі з заступником директора регіональної філії "Південна залізниця" проводить щорічний контрольза технічним станом моста.

Кожні 5 років? Як мають обстежувати аварійний Крюківський міст - законодавство, фото-1

А от обстежують споруду працівники філії "Центр діагностики залізничної інфраструктури" АТ "Укрзалізниця" раз на 5 років.

Також у документі, який отримали городяни, вказано, що відповідно до висновків останнього звіту за 2017 рік № 2942 конструкції мосту за своїм технічним станом забезпечують пропуск вантажних та пасажирських поїздів, а також пропуск по автодорожній частині автотранспортних засобів з навантаженням Н-10.

За висновками ТОВ "Оріон-Україна", що проводило обстеження підводної частини опор мостового переходу через ріку Дніпро у 2017 році, опори - у задовільному стані.

А от залізобетонні конструкції частини мосту, де їздять автомобілі, перевіряли востаннє 12 років тому, в 2007-му. Тоді Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна (ДНУЗТ) надав звіт № 630 від 10.11.2007 року, де було вказано, що по автопроїзду моста можливий пропуск тимчасового автомобільного навантаження за схемою Н-10.

Роботи з утримання мосту проводяться планово працівниками виробничого підрозділу "Дарницька дистанція колії".

Отже, у відповіді йдеться, що на даний час мостовий перехід через ріку Дніпро на 260/261 км перегону Кременчук-Крюків-на-Дніпрі знаходиться у задовільному технічному стані.

Усі опорні конструкції зазначеної споруди перебувають на балансі виробничого підрозділу "Кременчуцька дистанція колії" регіональної філії "Південна залізниця".

Крім того, у документі зазначено, що "конструкції автопроїзду мосту запроектовані під автомобільне навантаження Н-10 і не розраховані на пропуск сучасного автомобільного навантаження, що спричиняє руйнування, в першу чергу, асфальтового покриття".

Втім, документів, що підтверджують проведення усіх перевірок та робіт кременчужанам не надали.

До чого тут вік мосту?

Й начебто все нормально - за мостом приглядають, кажуть балансоутримувачі.

Відкриваємо Типові правила благоустрою території населеного пункту, які затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310.

Там вказано, що утримання штучних споруд вулично-дорожньої мережі здійснюється з додержанням вимог Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14 лютого 2012 року № 54, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 365/20678, та нормативно-технічних документів

Обстеження мостів і труб здійснюється з дотриманням вимог законодавства та ДБН В 2.3-6-2009 «Споруди транспорту. Мости та труби. Обстеження та випробування» (п. 24).

Відкриваємо ДБН В 2.3-6-2009 «Споруди транспорту. Мости та труби. Обстеження та випробування».

Там вказано, що власник зобов'язаний провести планові обстеження споруд у строки, наведені в таблиці 4.1, якщо інші строки не встановлені попереднім актом обстеження, або рекомендаціями, які є результатом аварії на мосту, раптового руйнування визначального елемента споруди чи будь-яких інших непередбачених подій, що суттєво погіршують технічний стан споруди (пункт 4.2 Експлуатаційні організації).

У таблиці бачимо, що періодичність обстеження залежить від віку споруди. Робіть висновки як перевіряють міст. Згідно з ДБН чи ні?

Кожні 5 років? Як мають обстежувати аварійний Крюківський міст - законодавство, фото-2

У пункті 5.2.3 ДБН про планові обстеження мостів (відповідно до таблиці 4.1), що знаходяться в експлуатації, складаються з попередніх і детальних обстежень.

Програмою попередніх обстежень передбачається:

- ознайомлення з технічною документацією (проектною, виконавчою, експлуатаційною);

- загальний огляд елементів моста, виявлення елементів із серйозними пошкодженнями;

- складання виконавцем технічної програми на виконання робіт з обстеження.

До складу детальних обстежень входить:

- обмірювання загальних розмірів конструкцій та їх перерізів, інструментальні вимірювання для визначення фізико-механічних характеристик матеріалів;

- геодезичні роботи;

- огляд конструкцій із виявленням всіх дефектів та пошкоджень (зміщення в плані, осідання, крени, прогини тощо) з їх ескізуванням, фото та/або відеозйомкою;

- визначення розмірів деформацій, ширини розкриття та глибини тріщин, перерізів арматури, товщини захисного шару бетону, відколів бетону, фактичного армування залізобетонних конструкцій:

- визначення ступеня пошкодження арматури корозією, глибини та ступеня карбонізації бетону, концентрації хлоридів, електричного потенціалу;

- виявлення розшарування металу поясних листів металевих балок;

- виявлення розладу об'єднання залізобетонної плити зі сталевими балками в сталезалізобетонних мостах;

- виявлення перекосу опорних частин;

- оцінка провисання вузлів, розладу вузлів з'єднань, морозних руйнувань бетону, пошкодження водовідводу;

- оцінка стану гідроізоляції, деформаційних швів, зрівняльних пристроїв, елементів мостового полотна, верхньої будови колії;

- визначення ступеня розмиву русла та стану заплав;

- оцінка стану дамб, укосів, траверс та конусів;

- визначення місць накопичення бруду, води, снігу;

- визначення умов та швидкості руху транспортних засобів на мосту та підходах тощо;

- аналіз результатів у порівнянні з матеріалами попередніх обстежень та тривалих спостережень.

За результатами обстеження складається звіт з обстеження та паспорт на споруду (за його відсутності).

5.2.4 Спеціальні обстеження містять всі роботи, передбачені плановими
обстеженнями (відповідно до 5.2.3) і додатково можуть включати:

- тривалі високоточні геодезичні вимірювання деформацій, осідань, кренів;

- інші роботи, які мають дослідницький характер;

- натурні статичні та\або динамічні випробування.

5.2.5 Маршрутні обстеження передбачають роботи із збору даних, які дозволяють привести паспорт моста у відповідність з існуючим технічним станом (додаток Б), чи дані для визначення вантажопідйомності моста.

5.2.7 Дефекти і пошкодження описуються в матеріалах обстежень із зазначенням можливих причин їх появи та прогнозу їх подальшого впливу на надійність та довговічність споруди. Найбільш небезпечні і характерні пошкодження і дефекти фотографуються.

Звісно складають звіти, додають туди акти та інші необхідні документи. А на запити балансоутримувач відповідає, що все добре.

Порушення правил благоустрою тягне за собою адміністративну відповідальність - ст. 152 КУпАП.

Статею передбачено накладення штрафу на суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

новини_кременчука новини_різне дбн міст обстеження аварійність
Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Оцените первым
(0 оценок)
Пока еще никто не оценил
78 просмотров в апреле
Пока никто не рекомендует
Авторизируйтесь ,
чтобы оценить и порекомендовать

Комментарии