Що робити, коли відмовляють в гарантованих медпослугах? Покрокова інструкція

Ми писали, що з квітня 2020 року НСЗУ підписала контракти з лікарнями. Пацієнти можуть отримати медичні послуги безоплатно. Що робити, якщо заклад контракт з НСЗУ має, а гроші в пацієнтів вимагають? Які послуги безоплатні? Як поскаржитися на лікарню? Читайте далі.

Пані Ульяна Супрун пояснює що робити пацієнтам, адже вимагати гроші за оплачені НСЗУ послуги чи відмовляти в них заклади не мають права. Алгоритми захисту прав пацієнтів створили аби у громадян не виникало проблем. Тому що чимало колізій на цьому грунті мають місце. Більшість пацієнтів переконані, що "хочеш жити, плати лікарю в кишеню", "так завжди було" і тд.

Отже, спочатку дивимось перелік гарантованих послуг, залишки ліків у лікарнях. Занотовуємо сайти та телефони гарячої лінії. За потреби користуємося своїми правами.

Перелік послуг, які покриває програма медичних гарантій, і які можна отримати безоплатно:

1. Первинна медична допомога: консультації з сімейним лікарем, направлення до вузькопрофільних фахівців, вакцинація за календарем щеплень, супровід хронічних хворих.

Сюди входить також: загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою, загальний аналіз сечі, глюкоза крові, загальний холестерин, вимірювання артеріального тиску, електрокардіограма, вимірювання ваги, зросту, окружності талії, швидкий тест на вагітність, швидкий тест на тропонін, швидкі тести на ВІЛ, вірусні гепатити.

2. Екстрена медична допомога.

3. Амбулаторна вторинна (спеціалізована) та третинна (високоспеціалізована) меддопомога дорослим і дітям, включаючи медичну реабілітацію та стоматологічну допомогу.

4. Мамографія грудних залоз.

5. Гістероскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією).

6. Езофагогастродуоденоскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією).

7. Колоноскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією).

8. Цистоскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією).

9. Бронхоскопія (діагностична / з ендоскопічною маніпуляцією).

10. Лікування пацієнтів методом екстракорпорального гемодіалізу в амбулаторних умовах.

11. Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах.

12. Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій.

13. Медична допомога при гострому мозковому інсульті.

14. Медична допомога при гострому інфаркті міокарда.

15. Медична допомога при пологах.

16. Медична допомога новонародженим у складних неонатальних випадках.

17. Діагностика та хіміотерапевтичне лікування онкологічних захворювань у дорослих та дітей.

18. Діагностика та радіологічне лікування онкологічних захворювань у дорослих та дітей.

19. Психіатрична допомога дорослим та дітям.

20. Діагностика та лікування дорослих та дітей із туберкульозом

21. Діагностика, лікування та супровід осіб із вірусом імунодефіциту людини.

22. Лікування осіб із психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів із використанням препаратів замісної підтримувальної терапії.

23. Стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям.

24. Мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям.

25. Медична реабілітація немовлят, які народились передчасно та/або хворими, упродовж перших трьох років життя.

26. Медична реабілітація дорослих та дітей від трьох років з ураженням опорно-рухового апарату.

27. Медична реабілітація дорослих та дітей від трьох років з ураженням нервової системи.

28. Екстрена медична допомога пацієнтам з підозрою або встановленим захворюванням на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2.

29. Медична допомога, яка надається мобільними медичними бригадами, що створені для реагування на коронавірусну хворобу (COVID-19).

30. Стаціонарна допомога пацієнтам з коронавірусною хворобою (COVID-19). Детальніше по пакетам медпослуг читайте тут: https://bit.ly/39Daa3d

Уклали договори з НСЗУ в Кременчуці такі лікарні:

Комунальне медичне підприємство "Лікарня Придніпровська"

Комунальне медичне підприємство "Лікарня Придніпровська"

Комунальне медичне підприємство "Лікарня Придніпровська" (з специфікацією)

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Глобинська центральна районна лікарня" Глобинської районної ради Полтавської області

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Кременчуцька міська дитяча лікарня"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Кременчуцька міська лікарня "Правобережна"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Кременчуцька перша міська лікарня ім. О.Т. Богаєвського"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Кременчуцький міський стоматологічний центр"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Кременчуцький перинатальний центр ІІ рівня"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Лікарня відновного лікування"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Лікарня інтенсивного лікування "Кременчуцька"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги №1" м.Кременчука"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги №1" м.Кременчука" (з специфікацією)

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги №2" м.Кременчука"

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги №2" м.Кременчука" (з специфікацією)

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги №3" м.Кременчука

Комунальне некомерційне медичне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги №3" м.Кременчука (з специфікацією)

Комунальне некомерційне медичне підприємство «Міська дитяча стоматологічна поліклініка».

А це значить, що вони фінансуються НСЗУ й отримують кошти для надання послуг населенню. За посиланням можна переглянути карту медзакладів з деталізацією медпослуг. На ній можна обрати назву послуги, область й побачити в якій лікарні надають таку послугу.

Що робити, коли відмовляють в гарантованих медпослугах? Покрокова інструкція, фото-1

Увага! Медзаклади можуть надавати платні медичні послуги, що не входять до програми медичних гарантій і оплачуються офіційно через касу з чеком.

Де подивитися наявність ліків з Національного переліку лікарських засобів?

Залишки ліків можна переглянути тут: https://eliky.in.ua/. Про це також повідомляється на інформаційних стендах безпосередньо в закладах охорони здоров‘я чи на офіційних сайтах регіональних департаментів та управлінь.

Що робити, коли відмовляють в гарантованих медпослугах? Покрокова інструкція, фото-2

Де переглянути вже дізналися, тепер куди звертатися зі скаргами. Наприклад, відмовляють у наданні медичної допомоги в межах пакету медичних гарантій, вимагають гроші за послуги зі списку гарантій, чи кажуть купити ліки зі списку Нацпереліку.

Куди скаржитися?

Електронну скаргу громадяни можуть подати на сайті НСЗУ - https://bit.ly/3hIJO2o. Там є форма для заповнення, куди вносите свої дані.

Як правильно оформити скаргу до НСЗУ:

1. Зазначте власне прізвище, ім’я та по батькові, дату народження (в форматі день, місяць, рік народження)  і зазначте дату події, яка сталась.
2. Правильно вкажіть назву лікарні. Цю інформацію можна отримати в реєстратурі закладу, на сайті місцевого департаменту охорони здоров’я або ж на дашборді НСЗУ. Там також можна подивитися, які безоплатні послуги надає ваша лікарня за угодою з НСЗУ.
3. Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка відмовилася надати вам допомогу, вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали.
4. Детально опишіть ситуацію: в наданні якої саме послуги вам відмовили, або за яку вимагали гроші. За можливістю зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали.
5. Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер телефону, електронну адресу.
6. Якщо залишилися запитання стосовно оформлення звернення зі скаргою, подзвоніть у контакт-центр НСЗУ за безоплатним номером 16-77.

Куди дзвонити?

Телефонуйте зі скаргами в контактний центр Національної служби здоров’я за номером 16-77, дзвінки безоплатні. Пам'ятайте, що не зважаючи на дзвінок, пацієнту слід написати скаргу.

Оператор контакт-центру НСЗУ лише зафіксує факт порушення й допоможе правильно подати офіційне звернення.

Не приймають по електронному направленню?

Зверніться до головного лікаря медзакладу. Якщо він не допоможе, то залиште скаргу в НСЗУ чи дзвоніть на гарячу лінію 16-77.

Зателефонувати на гарячі лінії міських держадміністрацій і залиште скарги, вказуючи ПІБ і посаду співробітників закладів, які відмовляють у гарантованих медичних послугах, а також ПІБ головного лікаря.

Стежте за дописами на сторінці  НСЗУ для пацієнта.

Як повідомляло видання 05366, коли права пацієнта порушують в лікарні слід звертатися в НСЗУ та МОЗ.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію

Коментарі

Хочете додати 05366.com.ua на головний екран і бути в курсі новин?